September 4, 2011

Kenapa...

Di sebuah rumah banglo 4 tingkat. di sebuah majlis akad nikah.
semua kaum kerabat, sahabat handai pihak Adi dan mastura sudah berkumpul ingin menjadi saksi majlis pernikahan Adi & Mastura.

Adi Siap Berbaju Melayu Putih duduk diatas bantal depan tok kadi.
mastura pula duduk bersimpuh di atas bahtera bantal disebalik selendang yg menutupi kepalanya..
kedua-dua mempelai nampak ayu dimata pengunjung semua

maka sebelum akad nikah bermula, tok imam bangun dan berjalan kearah pengantin perempuan untuk mendapatkan kepastian. setiap langkah tok kadi kearahnya, mastura semakin gelisah.. tangannya diramas-ramas cuba menenangkan diri.
lalu tok imam bertanya:

"wahai mastura binti idrus, adekah kamu bersetuju untuk dinikahkan bersama adi safwan bin hanafi"

mastura diam..
tok kadi bertanya untuk kali kedua

"adakah kamu setuju mastura?"

"tak.."
jawab mastura perlahan..
suasana diruang tamu mula kelangkabut, mak mastura hampir pengsan, mastura pula diam dengan penuh kerisauan.

pantas adi bangun lalu pergi mendapatkan mastura..

"mastura, kenapa buat abg mcm ni, bukankah ini yg kita mahu"
mastura diam.

"Mastura kenapa mastura? dah 3 tahun kita tunang, ape salah abang mastura"
mastura diam.

"Mastura xnak kawin dgn abg?"
mastura mengeleng kepala tanda taknak

"mastura pasti Xnak kawin dengan abang"
mastura anguk pelahan

"kenapa mastura, kenapa??
mastura diam seribu bahasa. ayah adi sudah mula sesak nafas. manakala tetamu semua dah bergosip soksek-soksek..

"mastura bagitau adi mastura, kenapa buat abg begini"
mastura tepat pandang kemata adi yg sudah berglenangan air mata.

"MASTURA KENAPA MASTURA!!!"
adi meninggikan suara tanda marah serta keciwa..

dengan perlahan, mastura menuju kepintu kamarnya sebelum masuk meningalkan tetamu, mastura pandang kearah Adi,
adi menanfis teresak-esak sambil bertanya
"kenapa mastura,kenapa!! bagi tau abang jawapanya.. setelah sekian lama kenapa mastura buat begini"

dengan penuh yakin mastura menjawab
"Konek Abg Kecik"

Raksaksa Mengamuk Di Kuala Lumpur

Farqliqabushhhswear Vs Ultraman Nibus 
Ahad, 6 Syawal 1432, Tragedi tergempar di ibukota apabila Ultraman Nibus muncul melawan Raksaksa yg bergelar Farqliqabushhswear ini berikutan Raksaksa Farqliqabushhhswear naik berang apabila Produk 1Malaysia lychees dlm tin mempunyai lebel yg sungguh Noob.

Raksaksa itu mengamuk sambil menjerit-jerit "warrghhh" sambil mengatakan " Fak Fak Fak lebel hodoh nak mampus, Mahal plak tu..". Raksaksa yg pergi kekedai 1 Malaysia dengan niat nak beli lychee kegemaran sebenarnya baik tetapi naik berang dengan Propaganda kerajaan Malaysia yg mengatakan Barang 1 Malaysia 40% lebih murah dr kedai lain.

Oleh kerana merasakan dirinya ditipu, Raksaksa tersebut ingin menghubungi Kementerian Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna tetapi gagal berikutan ramai Operator telefon Xangkat sbb sebuk makan kuih raya.
Raksaksa tersebut tidak dpt menahan marah dan menjerit

 "Bangang Punye Kedai, dah la jual barang mahal, lebel brand barang pun hodoh gile.. Fak Ape ini Semua? baik gua gi kedai Yew Chong xpun kedai Linggam.. Penipu!!"
hodoh gile label : Xblaja marketing product ke?
Demi mengewal Rahsia Temberang Pihak Pengurusan 1 Malaysia, Pengerusi 1 Malaysia Abdulah Taib Gendut menghubungi Kerajaan Jepun untuk menghantar Ultraman. dan Akhirnya Ultraman tiba untuk mengawal keadaan. Raksaksa  Farqliqabushhhswear naik berang dan terus lawan Ultraman Nibus, ingin mengetahui kesudahanya??? dapatkan Bluray Ultraman 1Malaysia di kedai2 1 Malaysia berhampiran anda sekarang!!!

saat indah farqlibushware bersama Ultraman Taro
Watashi ako ni Sadar yang barang harga mahal tapi see mahal barang di kedai 1malaysia mahal lagi barang Nippon, Halal?? X... kat jepun barang Xhalal.. kedai 1 Malaysia Halal sebab tu mahal.. watashi Hanya see jalankan tugas-kun. -Ultraman Nibus 


watashi bukan Ultraman 1 Malaysia,
 Watahi hanya menjalan kan tugas di hari raya
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...