July 2, 2011

Stok Awek-Stok Bini

smalam gua baru beli magazine maskulin, perghhh sungguh maskulin gua rase time bli magz ni. edisi JULAI.
gua bace punye bace, timbul plak isu Dara-Teruna ni. gua bace la.. sebab gua curious.. ye la anak teruna cam gua ni, perlu la  amik tau. nak pilih bini bukan cam pilih ikan kat pasar maa..

gua belek punya belek, timbul plak isu STOK AWEK-STOK BINI.

YE, gua ngaku gua bukan la lelaki yg baik sangat (but still baik), gua bukan ahli serbanitas dan tabliqan. Personaliti gua langsung Xsama cam Imam Muda Hassan, juara Imam Muda 2011. peerrrghhh tengok gak gua, imam muda ye...
ahhhhh... gua xtengok imam muda, gua TERbukak chanel Imam Muda Final, lepas gua puas tengok Australia Next Top Model. Hahahha.. WANNA BE ON TOP?!!

namun begitu gua tetap gak ade batas2 pergaulan. dan ALHAMDULILAH gua masih mengekalkan teruna gua sampai skrang. bukan ape, ade gak segelintir member2 gua yg dah ade BINI, walaupun nikah pun blom lg. bagi Gua, "Kubur Masing-Masing" lu punya hidup, gua talak masuk campur.

seringkali gak gua ngan member2 gua borak tentang awek2 ni.. ye la, borak lelaki kalau xsebut pasal awek, xsyok arr.. sapa xnak awek cantik? ade?? ade?? fitrah manusia memang suke pada yg cantik2 saje. tapi definisi cantik itu subjektif. ade org pilih paras rupa cantik, ade yg pilih iman & peribadi yg cantik, ade gak yg pilih akal yg cantik. Tu definisi masing2 laa... gua malas nak citer.

so gua amik yg Common je la.. Cantik dari paras rupa.

Stok Awek

MY LOVELY KATY
gua ngan member2 gua bersetuju mengatakan Katy Perry itu Cantik, Hot, Gorgeous, Marvelous, dan Damnnn so SEXY!!!!!
same gak cam
Selena Gomez, Zhang Ziyi, Penelope Cruz,Aishwarya Rai,Agnes Monica...
kalau Malaysia plak mcm Tiz Zaqiah, Ana Raffali, Juliana Evan, xpun our Hot Cougar Rozita Cek Wan..
perrgghh with a lil bit of imagination all this girl can jizz your life.















so maksud gua disini adelah awek-aweks yg hot di dalam comuniti tu yg ade iras2, ala-ala celebrities kat atas ni, xkira la melayu ke, pakistan ke, indun ke,hindustant ke, Oumputih ke,  yg sexy2, kulis licin, kaki sexy,boobs marvelus, cute ass.. adelah ciri2 utama wanita stok Awek pada lelaki cam gua ni (lelaki modern contemporary)

stok awek ni bagi lelaki adelah, wanita yg kitorang bleh banggakan, kira cam trophy chick la.. bukan senang nak dapat awek hot yg marvelous lg cun sexy ni. kira kalau bawak tgk wayang, brader2 sekeliling akn kate:

perggghh power gile mamat ni, cam ne la awek ni bleh sangkut kat dia
tak pun cam ni
perghhh Awek Hot berasap, pakwe muke biase2 je
gomez yg HOT
 lelaki mane xbangge dalam dakapan dia ade wanita paling cantik, bau wangi, orang ramai jeles...
lagi 1 stok awek ni kira cam leh pegang2 sikit2 la.. kira OPEN la senang citer, leh bawak masuk club, leh bawak masuk wayang, kareoke.. haaa cam tu.. dan kebiasaanye wanita stok awek ni, lelaki xkisah keDARAan diorang. bagi kami lelaki, Stok Awek bukan bleh buat bini pun.

so ape-apehal pun, bila nak settle down hidup ni, last2 kebanyakan lelaki akan pilih stok BINI gak.

Stok-Bini
Stok Bini adelah wanita yg dipilih oleh lelaki atas dasar cinta, maruah,keturunan, agama,dan ade la paras rupa. Sejahat mane pun lelaki, jauh disudut hati kitorang, nak pilih bini mestilah yg Suci murni, yg ade dara lagi, apetah lagi pilihan lelaki2 yg baik, or separa baik (macam gua).

lelaki kalau nak pilih wanita untuk buat bini, 1st skali mesti pilih yg Baik dalam erti kate lain ade gerenti DARA.  kalau yg pilih janda buat bini pun, dia tetap akan pilih janda baik, maksud gua janda yang baik la..
dan yg lain semestinya cantik. (bila cakap pasal cantk ni, rujuklah definisi masing). dan taat pada suami.Beriman la senang citer ciri2 stok bini ni.

juliana Evan 
_______________________________________________________________________________
maybe lu orang akan tanye, kalau semua org amik stok bini, sape plak nak amik stok awek??

jangan lah lu orang lupa, pintu taubat sentiasa terbuka untuk setiap umat manusia yg ingin beriman ke atas Allah s.w.t. yg stok2 awek ni kalau diberi hidayah serta petunjuk, mereka juga bleh berubah dari stok awek ke stok bini.

tapi ingatlah sesiapa pun,
wanita yang baik untuk lelaki yang baik, dan sebaliknya.
so kalau anda belum jadi baik, or sedang dalam proses berusaha jadi baik(cam gua ni) belum terlambat untuk berubah. tapi...

Fair and Square la kan, kalau si teruna untuk si dara, yg xde teruna xpayah la nak bising2 kalau bini yg lu kawin xde dara.

p/s: ustaz pun blom tentu mau kawin wanita yg 2nd hand,3rd hand,4th hand, dan berhand2 dah..
p/s II: jagalah DARA anda wahai wanita, Kekalkanlah Teruna anda wahai Lelaki
 

1 comment:

Pwincess9 Juhary said...

kau.. memang...

hahahahahhaha

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...