January 13, 2012

Simply Bangang!

Simply Bangang 1.

hari jumaat adelah hari yang mulia,
semperna hari yang mulia, hari jumaat dijadikan hari cuti mengantikan hari ahad di beberapa negeri di malaysia.
seperti: Kelantan, Kedah, Perlis, & Terengganu.
ye... hari jumaat adelah hari cuti. hari cuti untuk beristerehat bersama kelurga tercinta.
ye... hari meluangkan masa bersama keluarga.

tapi.. APEKEJADAHnya setiap hari jumaat, hampir semua kedai makan di Kuala Terengganu tutup!
tidakkah anda kesah dengan anak2 bujang yg diperantauan yg rutinnya makan kat luar, xmasak.

Simply Bangang, yang gi sembahyang jumaat lelaki,
tu pun sejam je kol 1.00-2.00ptg.
yang makcik-makcik kedai makan nak tutup kedai 1 hari buat pe?!!
Why U SOOOOO BANGANG!!!!!!!
orang nak MAKAN tau tak.. NAK MAKAN!!! kami pelajar Mau MAKAN!!

p/s: kerja bangang bila nak cari makanan kena drive 10Km radius dari kawasan rumah.


Simply Bangang 2.


OK ceritanya begini, hari ini hari jumaat, ye ini sambungan dari Simply Bangang 1.
selepas gua drive 10km radius dari rumah gua, AKHIRNYA gua jumpa 1 kedai yang bukak.
ni kedainya.
sumpah kedai ni gua dah taknak masuk sampai bile2. biar kebulur sekali pun

gua pun masuk kedai ni, gua sangat lapar dari pagi blom makan. jam pula menunjukan pukul 4ptg.
gua pun order la makanan PALING BASIC, PALING PANTAS, tinggal nak hidang je.. iaitu

NASI AYAM.
tapi.... ApeKejadahNYA... gua dihidangkan nasi ayam dengan sambal belacan?
oiii sambal cili colur merah nasi AYAM mane oiii!!! apekejadahnya gua makan nasi ayam dengan sambal belacan??
Simply Bangang!
sambal belacan (3 dari kiri)
kerana rasa tak sedap dan tak puas hati sangat2.. gua mintak la cili sos (no 1 dari kiri) dengan niat untuk mengIMAGINASIkan yang gua tengah menikmati nasi ayam dengan sambal cili keler merah.

tapi SIMPLY BANGANG bila banyak ni je dia bagi aku sos cili... BANGANG-BANGANG!!! Hoi itu 2 kali cicah dengan ayam  dah habis BANGANG! Kedekut BANGANG!!!

Simply Bangang 3.

seketika kemudian, ye ini sambungan dari Simply Bangang 1 & 2. gua ke kedai runcit untuk beli kopok SUPER RING... untuk meriangkan hari.. macam lagu super ring.

" Super Ring lazat,  Super Ring riyang..
Super Ring, super super gembira.. la la la la"

supering lazat supering riang...

tapi... masa gua nak masuk kereta, gua nampak sorang budak dengan ayahnya turun dari kereta..
gua tekesima sebentar... gua keliru, mana 1 yang BANGANG, budak tu ke, atau bapak dia yang BANGANG?



Budak ni pakai KOPIAH.. Dah baik dah.. tapi ape kejadangnya dia pakai seluar pendek? pakai kopiah  pastu pakai seluar pendek?

OK, yang bapak dia plak pakai CAP, bukan pakai kopiah.. Macam terbalik jer...
kalau budak tu pakai cap, bapak dia pakai kopiah LOGIC gak la..

tapi ni anak pakai kopiah dengan seluar pendek, bapak dia pakai CAP.



OK GUA fikir positive.. bukan budak tu yang bangang. BAPAK budak tu yang BANGANG!!! nak ajar anak jadi alim pakai kopiah kecik2, tapi pakaikan anak dia seluar pendek. SIMPLY  BANGANG!!!

HOI TERENGGANU:

3 comments:

missStrikeOne said...

sangat bersetuju ngan simpy bangang 1... what the!!! weh...takkan lah sumer kedai nak ttup ari jumaat weh. xleh pikir ke time tu korang akan dpt duet yg lumayan sbb ari tu ari minggu utk warga tgganu. ttup lah ari laen ke. #$$@%^^$# xpandai bisnes btol. kalu cuti sumer nak cuti

luqmannn said...
This comment has been removed by the author.
luqmannn said...

salam..xelok la ckp gni..itu hak dia nk ttp kedai hr jumaat. 6 hari yg lain dia bukak. dah nama pon hari cuti. btl ap yg ko cakap tp try gna bhsa yg elok sket. yg lebih sopan dgn tahap kita sbgai siswa.

yg pasal kopiah tu lak, dulu kita blh judge org dgn pkaian tp skrang xlg. dia pkai cap tp msh mnutup aurat. anak dia pkai kopiah tp sluar pendek, ank dia blm baligh. lau ko ckp tganu ni bangang, sama la mksdnya seisi tganu ni bangang termasuk aku,ko , pensyarah2 kt kmpus, pak cik yg jual air tepi jalan etc kerana tnpa kita, xde la tganu ni



peace y'allz

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...