May 23, 2011

Betul ke Cara lu orang SPEND TIME cuti 4 bulan ni?? pikir la kawan!!

Cuti
Ye gua cuti 4 bulan sekarang. Ye gua banyak rilex masa time cuti ni. Ye gua Xkeja. Ye gua xikut jejak langkah program lu orang nak keja time cuti 4 bulan. Ye gua tau, hujung bulan ni lu orang dapat gaji pastu senyum sinis pada gua. Ye gua pasti ade yg diantara lu orang dah dapat gaji, xnak contact gua takut gua mintak lu orang belanja.

Tapi tidakah lu orang tepikir

setelah sekian lama lu orang belajar kat University, setelah sekian lama tiap2 bulan call makbapak lu orang mintak duit bile PTPTN habis, setelah sekian lama lu orang duk terperap dalam bilik study sambil on9 facebook, setelah sekian lama lu orang berjauhan dengan keluarga, setelah sekian lama lu orang tak jumpa sahabat zaman sekolah.

Korang Tak teringin ke?

Nak duduk rumah Spend time lame dengan adik-beradik yg masih sekolah, Spend time dengan Mak Ayah yg slame ni support hidup korang, Spend time di gym sihatkan badan tambah kecergasan, Spend time lepak minum2 ngan kawan2 sekolah, Spend time gi belajar benda2 yg lu xdapat blajar kat U (main music, menjahit, kelas bahasa), Spend time untuk diri sendiri gi bercuti dengan kawan2 rehatkan minda.

Maybe ade korang akan kate "Lu Kaya boleh la Lu duk Umah goyang kaki Paan".

Kaya tu subjective, bagi gua kalau duit gua Rm2 dalam poket pun gua rase gua dah kaya. sampai bile lu orang nak kejar harta duniawi ni. Nanti lepas grad lu orang cari keja gak, so bila lu orang nak Spend time  dengan family dan sahabat handai, bila korang nak berehat??? bile lu orang nak belajar ilmu yg lorang minat tapi luar bidang lu orang?

Gua xlarang korang nak cari rezeki, cari sumber pendapatan, xnak bergantung dengan duit parent.

gua support 100% niat SUCI MURNI korang tu... tapi ingatlah, jangan lah korang guna 100% masa korang untuk berlumba2 cari duit yg takat rm800-rm1000 sebulan tu... Xkemana duit tu.. lu orang keja, orang tersayang berjauhan. Ingatlah kita hidup ni bukan semata-mata mencari KEKAYAAN, kita juga mencari KEBAHGIAAN. kalau stakat keja part time 4jam skali tu gua sokong la.. max 5 jam. 

gua bukanlah golongan SERBANITAS dan Tabliqan yg nak kuar surah2 ayat terjemahan Al-Quran yang copy paste share dengan lu orang semua. gua pun x hapal semua Hadis sahih ni.. Gua xtau nak buat keja2 Konon-konon separa alim ni. sebab gua ni biase2 je Xalim pun. so gua nasihat biase2 je la.. ikut pandangan otak logic gua. gua ade OTAK, gua Pikir, Lu ade Otak, Lu pikir la sendiri (copy paste ayat Nbil).
gua yakin otak lu orang pandai, sebab tu masuk University.

P/S I: kalau dapat gaji nanti, nak ajak gua jalan2 ajak je la... jangan takut.. gua ade duit, Xmintak lu orang belanja.

P/s II: university bagi cuti lu orang nak KEJA, xnak bercuti. time ade kelas pandai plak lu merungut nak cuti.. 

No comments:

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...