December 9, 2011

Tahi misteri

sebagai mahasiswa urban, gua lebih gemar tinggal di rumah sewa dari hostel.
gua menyewa bersama 5 student UMT yg lain. 2daripadanya housemate baru masuk sem 3 ini. dan tidak ketinggalan di rumah ini
ada pet, ye kawan2 gua ade bela binatang.
sebelum ni xde pet-pet ni. tiba2 je sem ni diorang nak membela..

gua? gua xminat bela-bela ni. dari gua bela binatang gua lagi sangup bela hantu raya.
at least bleh buat gua kaya.
tapi itu syirik. gua xbuat.

pet yg ade kat rumah gua ni adelah 4 ekor Udang galah.
5 ekor ikan ape tah.. dan 4 ekor ikan laga.
tak ketinggalan 2 ekor kucing perumahan yg slalu gua sepak terajang akibat naik atas
bumbung kereta gua sehingga ade kesan tapak kaki.

ye kucing2 ni amat takut pada gua. sebab bile gua nampak je dalam rumah. gua rembat dgn penyapu.
gua bukan seksa kucing, gua gertak je..(pukul lantai)

so kebiasaanya ketika gua ade dirumah, kucing2 ni pasti takde.
so ditingkat atas pasti tiada kucing.

angkara ke-busy-an sepanjang hari, biasanya gua balik kol 2pagi.
seperti biasa sebelum tido gua akan mempersiapkan diri.

masuk bilik.
bukak baju.
pakai kain pelekat.
masuk toilet.
buang air kecil.
basuh kaki.
basuh muka.
masuk bilik
tutup lampu.
fesbuk update
tido.

itu la rutin seharian sebagai mahasiswa urban di terengganu yg x Urban ni.
dan setiap pagi selepas makanan yg semalaman telah di proses,
gua akan melakukan proses defecation, kerana proses penghadaman gua amat baik sekali.

pagi ini gua bangun pagi.
walaupun jumaat cuti. gua bangun pagi sebab ade test kimia di dewan kuliah menanti.
gua tak terus ke tandas tuk mandi. sebaliknya gua baca nota terlebih dahulu melambangkan
MAHASISWA cemerlang.

dlm stgh jam gua study, tibe2 gua sakit perut (bagaikan rutin harian dalam jadual gua kena defecation)
jadi tanpa membuang masa, gua menuju ke toilet.
Alangkah terkejutnya... YA GUA AMAT TERKEJUT.

xpernah sejarah hidup gua tinggal kat rumah ni dah 3 sem.
gua melalui saat ni. XPERNAH.
gua terkejut.. di tandas benda yg paling menakutkan gua jumpa.
BUKAN HANTU... tapi segulung tahi misteri berwarna HIJAU berlingkaran di luar mangkuk jamban belah belakang. ia bagaikan tersasar dari lubang tandas.kering dan baunya sungguh menjijikan sehingga gua hampir muntah.

arghhhhhh ini sangat BABI. makhluk mana punya kerja ni. bisik gua dalam hati. gua dalam keadaan sakit perut. terbantut seketika. gua masih mau berak tapi.. tahi misteri itu sangat BABI!!

akibat kehendak perut yg memaksa.. gua terpaksa jirus juga tahi itu kelubang tandas. dalam hati gua, kalimah BABI tidak putus-putus menyumpah makhluk misteri itu. 3 sem gua duduk dirumah ini, mengunakan tandas yang sama setiap hari, ini xpernah berlaku. babi.. babi.. babi.. makhluk yg dilaknat...

otak gua jahat memikirkan siapa punya kerja ini. gua rasa tandas aras bawah xpernah jadi begini.
demi test kimia alam sekitar yg gua akan tempuhi sebentar lagi.. gua cuba membersihkan hati.
gua cuba untuk menipu diri sendiri bahawa binatang perliharaan yg berak. ye gua cuba menipu diri sendiri sedangkan dalam hati gua sumpah2 memaki makhluk yg gua syaki. gua cuba bertenang. gua jirus dgn keadaan loya dgn bau yg bangkai busuh babi jijik. gua membina kesabaran dan menyuruh perut gua agar besabar. gua tunggu 3min supaya bau itu hilang..

tapi atas faktor humidity toilet yg lembab. pastinya bau xhilang dengan mudah. GUA xtahan, walupun toilet dah bersih bau yg ada memang bangsat. jadi gua buat keputusan.. gua spray febreze extra strengh setengah botol di dinding2 dan mangkuk tandas.

selepas haruman febreze beriaksi beberapa minit. kesan tahi misteri pun hilang. gua selesaikan niat gua dgn penuh dendam dan sumpahan dihati. gua cuba menipu diri sendiri.. bisik gua pada diri sendiri..

gua syak binatang rumah ini yg berak. samaada ikan laga, udang galah ataupun kucing. Kucing nampaknya lebih logic. jadi selepas ni kalau ade kucing yg masuk ruang tamu, gua terajang kucing tu tanda balas dendam. gua harap dosa gua tendang kucing itu ditanggung oleh pemilik tahi misteri.

p/s: babi baru sem ni jadi, sebelum ni xpernah..


1 comment:

Unknown said...

gua rase babi kot y berak kat jamban lu...haha

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...