August 14, 2011

Message Ikhlas :Baliklah Kampung Beraya

gua plan nak tulis kt status FB je, tapi gua rase mcm panjang sgt la plak.

umur2 mcm gua dan kebawah sebenarnya TAK MEMAHAMI erti sebenar balik kampung beraya sebenarnya, yg gua paham, gua duk KL, balik kampung jumpe atok-nenek, jumpe cousin mkn ketupat.
ye la kan, gua duk KL, tingal ngan makbapak, raya pun ngan diorang slame ni. Mane lah gua tau rasa sebenar BALIK KAMPUNG BERAYA ni, gua org KL.

tpi hari ini gua paham erti sebenar itu;

gua blaja kat UMT, Terengganu, jarak gua dgn rumah 655km, jarang gua dpt jumpe family gua, cuti sem je.  bila gua balik ke KL, gua drive 655km, 8 jam, bila sampai jer KL

melihat senyuman terukir di wajah ibu menyambut kepulangan anaknya, sudah cukup membuahkan rasa riang gembira dihati gua. terlepas segala rindu yg terbuku didada. hati gua PUAS mengatakan "Gua SUDAH PULANG"


"jadi, fahamilah perasaan sebenar ibubapa anda bila mereka pulang ke kampung mereka.jangan sesekali mengeluh, kerana mereka juga inginkan kegembiraan."
massage ikhlas balik kampung beraya ini, di taja khas oleh :

Farqhan Alchemists & Persatuan Penjual Kuih Raya Malaysia

1 comment:

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...