March 11, 2011

4 teknik PONTENG kelas yg EFFECTIVE

gua sorang student.
gua student kimia. orang kate budak kimia ni skema.
gua xskema, malah gua boleh dianggap pembawa masalah negara kepada golongan-golongan Pro-Skema
dalam list attendant kuliah KENEGARAAN MALAYSIA. gua top student untuk ketegeri KETIDAK HADIRAN TERBAIK


OK, sebelum gua citer gua nak listkan info pasal diri gua:

  1. gua TAK KECIK
  2. gua FAMOUS
  3. gua KACAK  creative
  4. gua BERPENGARUH
  5. gua MALAS
  6. gua BIJAK MEMANIPULASI
  7. gua MASUK AIR 
  8. gua SUKA TAKE RISK
  9. gua PANDAI BELAKON
  10. gua SUKA LANGGAR PERATURAN
gua bukan lah sape2 dalam organisasi masyarakat bertamadun. gua hanya student biasa, tapi gua percaya pada diri gua yg gua ade BAKAT & SKILL dalam memanipulasi sesuatu perkara
CONTOHNYA: xnak gi KELAS

antara skill ponteng gua:

1)PONTENG BERJEMAAH
kalau gua malas datang kelas gua akan buat cam ni, gua call lecturer gua bagi dia alasan yang munaSABAH/sarawak untuk batalkan kelas seperti ini.

"Dr. saya cadangkan kita batalkan jer kelas Academic Writing skill ni, ramai student dah balik kampung,yg ade pun semua dah pikir pasal rumah dah.. jasad diorang jer ade kat sini, jiwa diorang dah ade kat rumah dah"
 YUP.. gua berjaya.angkara gua 1 kelas english batal.ni namanya ponteng berjemaah.

2)PONTENG MC 1-2 hari
teknik ni gua namakan FAKE FEVER. caranya cam ni, bangun pagi.. pakai sweater tebal2, pastikan jangan makan/minum gi joging 3-4 round sampai peluh, sambil jog nyanyi lagu rock,  than gi klinik kolej yg free tu.

skill ni memerlukan skill lakonan org sakit yg tinggi,dan pengatahuan BIOLOGY yg asas.
time medical checkup:
body temperature comform tinggi, blood pressure pun tinggi, tekak akan kering dan bengkak, goreng la skit, cakap pening kepala itu ini.
sure dapat MC lah. jgn lupa mintak 2hari, balik dari klinik ape lagi tido lah..

p/s:kalau byk duit, gi je beli MC kat klinik swasta

3)PONTENG SOLO
cara ni amatlah famous dikalangan student. kalau cam nak escape kelas kol 8am. or rase nak bantai tido sampai petang.. call member rapat anda, suruh dia tanda attendant, senang abis citer. housemate gua @azrin,@billy & @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) pun guna skill ni. tapi bahaya skit la kalau lecturer check 1-1. 

4)PONTENG IM FEELING LUCKY
cara ni jarang kita jumpe. kalau betul2 luck jer bleh guna, caranya adalah.. join mane2 persatuan, bila ade activiti university yg ade pengecualian kuliah, takyah gi kelas, tayang muka 5-10minit kat tempat event, dapatkan surat.. than BLAH.. balik bilik tido.

lalalala~~
_________________________________________________________________________________



Sabtu lepas, time Karnival Borneo, ade sorang brother 3rd year ni nama dia Paan Jr. (nama same cam gua)
dia tanye gua,

Paan : 1st year kan? corse ape, aku tgk kau ni bapak sempoi
gua    : ha uh, gua 1st year, dak kimia nape der?
Paan : perghhh kimia!!! susah nk jumpa dak kimia yg masuk air cam kau ni, semua dak kimia skema je, kau je masuk air.

BAVI!!! gua dilebel MASUK AIR.. kah kah kah rosak rosak...

p/s: dia pun masuk air kate gua plak!!! kah kah kah

4 comments:

Lysha H. said...

hahaha aku klo nk ponteng keje blh gune cara sm x?? wee~

Unknown said...

kalau nk ponteng keje method no 2paling berkesan

Anonymous said...

haha,ko ngarut la...ngn ak sme jek,sng pontang klas

F_H said...

whehehe... demmm debest..
pasni gerenti poteng manyak2..

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...