March 18, 2011

Orang Minyak vs Orang Tepung

khamis malam jumaat, malam keliwon bak kate org jawa (gua bukan jawa),
adalah malam2 khas di mane, kebanyakan umat islam lepas magrib akan duduk atas sejadah sambil baca yasin, tak pun malam dengar ceramah agama kat surau. kat tibi plak berkumandang siaran2 slot citer hantu xseram kat TV3, dan AstroRia.

gua bukan lah jenis abg-abg surau jangut sejemput didagu. bak erti kate lain gua ni bukan la geng surau/tabliq. gua ni kira geng mat-mat melayu sosialis yg meluagkan masa bersama teman2 rapat.
dan seperti biase, setiap khamis mlm jumaat gua ade kelas MATH untuk KIMIA. tapi malam ni, gua free pasal kuliah math cancel. tetapi tetap gak gua mengunakan mase ni untuk gua merehatkan otak gua yg dah puas bersenggama dengan nota2 kuliah disiang hari.

gua luangkan masa gua tuk main game dan ber fesbuk dgn teman2 anonymous.. malam ni gua dpt rase lain macam skit.. gua dapat rasekan sesuatu akn  berlaku.. gua tengok jam seiko gua.. (7.56pm khamis 17/3/2011). tibe2 @billy ajak gua gi makan kat kedai makan fav kitorang

WARUNG 1000 D (warung seri budi)
-gua agak keberatan nk gi makan sbenarnya, tapi member punye pasal gua pun teman lah..
perbualan gua ngan housemate gua ptg ni agak berlainan.. masing2 ade agenda dan niat tersendiri. gua dapat agak malam ni gua jadi mangsa. masing2 cam ade sembunyikan sesuatu. SYIALL, something fishy here..
lepas mkn kitorang terus balik. sampai jer rumah,gua naik bilik dan terus update blog smalam. dlm pukul 11mlm diorang masak nasi dan makan.. diorang ajak aku, tapi aku dh kenyang.. so aku lepak sambung online. 

gua online punye online.. surfing punye surfing, sampai xde ombak wave internet broadband.. gua tgk jam pukul 11.50 mlm. dlm otak gua.. lg 10minit gua akan jadi abg-abg yg layak mengundi. gua jadi abg2 dewasa yg dh bleh masuk nightclub dn disco. gua jadi abg2 yg digelar dewasa..

sebab dlm mase 10minit lg gua menjadi lelaki dewasa berumur 21 tahun (18/03/11).
so tema birthday gua hari ni adalah BLACKJACK  dan gua berangapan gua byk LUCK ari ni..
untuk menjadikan tarikh ni special, gua capai towel gi mandi.. kira cam nk dpt kan KESEGARAN dan +ve energy..  baru ade ONG MA... 
time gua nak gi mandi, @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) offer gua ngan @azrin gi 7E. @azlan tanye: 
||kau nak kirim ape2 x? aku nak gi 7eleven ni.
pendek gua membalas:
||kalau lu gi 7E, gua nak kirim.... kirim salam kak akak comel 7E tu.. jangan lupe tau, pastu mintak no fon skali
@azlan:
 nnIn =FU
gua ketawa dan terus mandi.. dudadudaduda.. gua nyanyi lagu SOLEY-SOLEY (HKLBR soundtrack),
habis je gua mandi, lan dah balik.. gua cakap gua nk study, tapi laptop gua still kat facebook. gua teruskan online.. tibe2 gua terdengar housemate gua bising2 gelak2 kt tingkat bawah, bilik @billy.. gua semakin curious, jam dah pukul 12.30 diorang cam buat2 tak ingat jer yg  harini birthday gua.. gua suspek malam ni gua kena prank ni.. so gua ambik jln slamat.. stay bilik.. 12.45 keadaan jadi lebih kecoh.. gua rase cam nak turun.. gua suspect diorang main CARD troop kat bawah..

dalam otak gua... bestgak main BLACKJACK mlm 21st birthday ni. gua yakin gua bleh dpt blackjack. so dengan mengambl kira pengiraan dan risiko, gua pandang keadaan sekeliling.. gua pandang kiri, pandang kanan, depan, blakang.. xde tande2 atau bau2 tepung gua jumpai.. OK line CLEAR.. gua turun join main card. diorang main card ngan gua cam biasa. tapi malam tu kekok skit... maybe ade benda yg diorang plan.. tapi aku buat dekk je... takan la nak prankan aku dlm rumah ye dok.
orang minyak

main punye main.. jam dah kat pukul 4pagi. niat gua nak study BABI dah hancur terbang kemane. @azlan plak ajak gi minum kat luar sambil makan roti canai.. gua memang pantang kalau org ajak gua minum tgh malam kat luar.. tu cam 1 hobi. dlm otak gua.. gua dh sampai time zone slamat..

pengiraan gua:
kalau nak kena attack ngan tepung mesti:

  1. luar rumah,
  2. tidak terlalu lewat hingga menganggu jiran
  3. arah serangan dari kiri, kanan, depan, blakang
  4. dan gua dlm keadaan xredi
so mengikut faktor2 diatas, dah pukul 4pg, takde tanda2 tepung, so gua rase selamat. so kitorang gi la minum naik moto ke kedai mamak. gua hanye berpakaian sweeter tanpe lengan, dan kain pelekat. BIASALAH, dah pagi buta. kitorang naik 2 moto.

bruummm kitorang merempit tanpa helmet ke kedai mamak... sejuk beb... nyesal gua pakai sweter tanpe lengan. beku..  malam kt ganu bukan lah mlm yg panas seperti di KL, angkare effect rumah hijau.
sampai je kedai mamak DAMN SHIT ade kereta polis.. kitorang 4-4 xpakai helmet.. nasib baik lepas. kah kah kah.. maybe IM FEELING LUCKY yg menyelamatkan kami dr ditahan polis.

abis je makan, @azlan sakit perut, nak berak plak.. so @azlan and @billy balik dlu.. gua follow up dari blakang ngan @azrin. citer hot skarang kat mane2 pun semua pasal jepun.
nagasaki
gua cuba menganalisis sejarah nuclear jepon. skang ni reacktor nuclear jepun kat fukushima dh meletop. so gua teringat bomb nuclear mase WWII dulu. perghh dasyat... effect bomb atom tu.. so sampai je rumah.. sambil mengingat kembali bomb nuclear gua rase ngantok. sebelum gua naik atas gua sempat gak ajar @billy ejaan jawi untuk tidur.. sebab gua dah ngantuk.. gua eja.. TA YA DAL WAU RO =tidur.. than gua naik tanga seperti org ngantuk kekenyangan dengan pelahan mendaki tanggan sambil eja.

TA YA, ti.. DAL WAU RO , dur.. TIDUR.. gua naik tanga pelahan2... tibe2 dari atas.. KEDEBUSH!!!!!
tepung jatuh atas kepale gua... DAMNN!!!!!!!!!!! dalam rumah beb... serangan dari atas... SHITT!!!
orang tepung

DAMN!!! fuk fuk fuk fuk... LAN attack gua dengan tepung dari atas.. bagaikan HIROSHIMA dan NAGASAKI dijatuhkan BOMB NUCLEAR.. atas kepale gua plak.. BOMB tepung... xcukup dengan tu.. @billy pun serang gua dari blakang... SYIAALLL!!!!! gua dah ngantukkk... kekenyangan.. dlm kepala nak tidur je.. tibe2 kena attack.. FAK!!! FAK!!!

babi tak pasal2 pukul 5 pagi gua kena mandi... sejuk beb!! dan kawasan letupan tepung nuclear plak DAMN bersepah... effect letupan bomb tepung 1 rumah sehingga sekarang.. SHIT!!! gua kena tepung time gua ngantuk... DAMN.. 

bye the way: Thanks to @azlan azyu sakdi  for the ultimate attack, @billy with the great strategy and @azrin my roommate with his BEST act. pandai ko blakon ye..

p/s: nasib baik gua pakai simple2 jer... x la teruk sgt nak basuh sweeter ngan kain pelekat esok.




No comments:

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...