March 2, 2011

peristiwa DASYAT di Masjid!!

September 2007
Masjid Al-Muqarabin  ( kalau xsalah la)
depan SMK Bandar Tasik Selatan


time ni gua nak dekat exam SPM dah... biasalah kan.... time2 nak exam ni, semua student baru nak rasa insaf, baru teringat nak bertaubat. nak mintak restu mak ayah, cikgu2 sume.. time ni la nak berubah...
dan time ni jugaklah ramai student2 dekatkan diri dengan masjid selain time bulan puasa. Alhamduliah lah, terbukak la hati, (walaupun sekejap)

gua ngaku gua xterkecuali dalam golongan ni. kebetulan sekolah gua betul2 belakang masjid. so, alang2 kol 1 lebih time balik skolah tu Azan zohor.. so gua ni insaf la skit.. gi la MASJID depan Skolah tu untuk solat zohor.
gua ni pelajar otai, bawak fon gi skolah, layan lagu System of A Down. so nak lembutkan hati, gua amik la wuduk masih masjid dengan uniform skolah.. pakcik2 yg dah tua2 dan brotho2 keje pejabat senyum melihat aku.. maybe dalam hati diorang..
"Bagus budak ni, muda2 dah gi Masjid"

tibe2 iqamat pun berkumandang.. aku solat di saf pertama... depan tu beb.. tak jauh dari imam.
aku angkat takbir.. tapi tibe2 tak khusyukk rasa cam ade something aku lupa...

rakaat pertama OK
rakaat kedua OK gak

time rukok rakaat ke tiga... seluar aku bergegar... tibe2 FON aku berbunyi.. aku dah mula malu... kalau ringtone biasa takpe gak.. ni ringtone chorus HOLY MOUNTAIN -System of a down!

LIAR!!!! KILLERR!!! DEMON!!! SODOMIZER!!!


gua try tekan butang merah!! stop kejap.. than rakaan ke 4 BUNYI LAGI!!!!! gua tekan2 xleh buat ape dah.. abang kat sebelah xkhusyuk dah.. xsalah gua, gua terdengar SUBAHNALLAH.. gua Xkhusyuk.. gua rase sebersalah ngan jemaah lain, sebersalah pada tok imam.. gua dah berdosa... gua nyesal!!! 


abis je bagi salam, gua nak BLAH trus... tibe2 brother sebelah gua yg emo tadi, tarik gua.. dia xbagi gua blah.. time doa dia bisik kat GUA... 


"APE NAK JADI KAMU NI, GANGU JEMAAH LAIN, LAIN KALI OFF dulu... lepas ni bluetooth lagu tu kat abang..sedap la pulak"


p/s: gua rasa besalah pun ada, bengang kat abang tu pun ada.. agak2 korang gua buat ape kt
       brother tu?



No comments:

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...