March 1, 2011

peristiwa yg RARE :: "what we eat is who we are"

KALI NI GUA NAK CITER PASAL MAKAN..
sejak gua dok ganu ni.. hari2 gua makan kat luar.. gua makan kat kedai2 seluruh area KT. tapi tau kah korang kisah2 yg RARE berlaku pada gua bila makan kat ganu?

CERITA WAKTU MALAM
gua agak AMAZE gak la bila sampai sini, semua kedai2 kat ganu ni ade system saiz air macam kat McDonald. ade gelas Small, Medium & Large. kat ganu ni melayu la skit 'kecik, biasa, BESAR & DAMN BAPAK BESAR'. WHAT THE HACK, kl ibukota tercinta gua pun KALAH beb!!! ape orang KL x cukup duit nak beli air saiz besar ke ape?? gua rase sungguh tercabar. so sebab badan gua pun besar, gua pun selera besar dan kebetulan jugak gua ni peminat BESAR air tembikai..

so semalam pukul 10malam gua lepak ngan 2 aweks SARAWAKs.. @Carol & @Ju.
gua gi kedai ni, meriah la gua tgk, ramai jer orang.. so gua pun mintak air TEMBIKAI BESAR 1.. diorang mintak teh o ais ngan milo ais je. saiz M. pasal diorang mintak air biasa2 je, cepat la dapat. gua mintak air buah lambat skit..

gua tunggu punya tunggu, adik waiter ni pun hantar la air kat gua,

air warna teh gelas besar

gua tanya "AIR PE ni DIK??"

"air TEMBIKAI LA BANG"

gua balas balik.. "TAK MERAH PUN"

"haah ye jap sy tukar" adik tu blah ke dapur balik.

gua tunggu dengan sabar, ade la syak rase cam kena prank ngan adik tu.. gua cool je, mane la tau ade kemera "WAKENABEB ke". so gua cool..

2min lepas tu adik tu datang balik, kali ni betul2 dia bawak air kaler merah.. terus letak atas meja.

"ni bang, air abang"

gua tanye balik "BETOL ke Air tembikai ni dik??? apsal jernih semacam jer air ni"

gua syak ni AIR SIRAP.

"opss bang, lupa nak bagi tau.. AIR TEMBIKAI xsempat la nak buat bang, abang minum jer la sirap ni"

gua tengok air sirap tu, hati gua dah menyirap dah...PEKEJADAHNYE gua nak minum AIR SIRAP GELAS BESAR???!!!!

gua balas dgn baik "ABANG TAK NAK SIRAP DIK, takpe la.. bg jer air teh O' AIS"

adik tu belah selamba.. pas 10min, dia dtg bawak air tembikai..

ok akhirnya beliau berjaya menyediakan air tembikai buat gua.. TAPI!!!
burger gua yang gua dah tggu dari tadi mane???!!!

p/s: BABI sejam kemudian baru burger gua sampai
CERITA TENGAH HARI
tengah ari tadi gua terserempak dengan HOUSEMATE gua kat fakulti @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) dan @ Azrin , so macam biase, tengah hari gua ajak la gi makan nasi ayam kat McFLY. mereka pun ON je...
kedai McFly ni student senior UMT yang bg nama, gua tak tau nape.. kedai ni tepi kubor je.. tapi nasi ayam kedai ni sedap beb.. senior kate dulu kedai ni BANYAK LALAT sebab tu nama ni Mc FLIES. sakng dah takde lalat, name jer tak berubah.

so kitorang sampai jer kedai tu.. oder la nasi ayam.. gua ngan @azrin makan nasi ayam, yang @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) ni pulak, kata dia dah makan meggi tadi so dia nak makan benda ringan2 je..
so kat atas meja makan tu ade la makanan2 pagi tadi AKOK,KARIPAP, dan satu makanan dalam daun pisang yang dibungkus macam tapai yang tak tau namanya (kita namakan makanan ni sebagai B).

so, @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) ni pun amik la makanan B ni nak merasa. benda tu cam lembik, warna coklat.. melekit2 skit.. gua sangkakan ubi kayu, tapi bukan.. so gua continue makan nasi ayam yg enak ni la.. @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) ni budak serawak, so bila dia cakap

"WEI IN, nyaman o makanan B ni"  = "WEI Azrin, Sedap O makanan B ni"(translation BM)

gua jadi curios so gua rase skit.. gua amik secuit pakai sudu nasi ayam.. gua makan, rasanya tak manis sangat, lembik, tapi cam best je dlm mulut. so gua teruskan makan nasi ayam gua..gua focus pada ayam yg menjadi mangsa santapan bengis gua. begitu juga ngan @azrin, tetapi @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) ni tak habis2 memuji makanan yang enak dia makan ni.

bile bunyi BURRRPPPP ALHAMDULILAH berkumandang, tamatlah sudah masa kitorang makan, so pegi kat Counter pembayaran. makcik yg jaga Counter tu besar orangnye... gelang emas kiri kanan KASAR2 dan banyak.. "KAYA makcik ni" bisik hati kecil gua.

so gua pun sebut la

"Nasi ayam se, Teh O peng se, akok se"

"Rm4.70 dik"

gua hulur note rm5.

skang ni giliran @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) pulak:

Azlan: "teh Peng 2, pastu makanan yg dalam daun pisang tu, yg bungkus2 macam tapai tu"

gua pun turut membantu discribe makanan B tersebut.

makcik gelang tebal tu tibe2 tersengeh, bagaikan tak percaya. mak cik yg tengah senduk nasi ayam pulak dah tergelak terbahak-bahak.. kami pelik,

makcik tu kate

"Tu Bengkeng dik, adik makan Bengkeng??!!"

sambil tegelak terkuzut.. makcik senduk nasi tu pulak dah gelak macak SETAN dah.. kitorang 3 org bertambah pelik..

"Adik tak pernah jumpe ke Bengkeng sebelum ni dik"

@azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar): "Tak"

makcik gelang emas tu balas:

"tu BENGKENG namanya dik... tu makanan untuk orang TUA-TUA yg xde GIGI, tu makanan umo atok2 dik, orang tua yang dah xlarat kunyah je makan benda tu"

gua dengar jer.. gua tergelak... BACKUP kawan punya pasal gua gua gigit jari gua tahan gelak.. tapi tak berkesan gak.. semua makcik2 gelak, termasuk Azrin..

gua tak tahan toucher kejam tu.. gua tersembur gelak gak..

@azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) mula defend diri:

"Ohh Patut la rasa cam nak tumbuh uban"

GUA XTAHAN.. gua lari

gua yang taknak malukan member dlm kedai makan, terus lari masuk kereta sambil gelak.. gua sempat toleh tengok muka @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) dah malu merah...
sampai je keta:

gua GELAK CAM SETAN xhenti2!!! KAH KAH KAH KAH KAH KAH!!! air mata gua mengalir.. tergelakan azlan.. KAH KAH KAH KAH

 @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) datang ke pintu gua terus blasah gua.. gua terima blasahan maja @azlan azyu sakdi (bukan nama sebenar) kat pintu kereta sambil gelak NON-stop..

bak kate peribahasa matsalleh:

"what we eat is who we are"


p/s: umor dia 21 ye.. bukan 71.. kah kah kah

1 comment:

My CoLleCtIoN said...

hahahahahhahah~....
gilerrr lah ko orang.....

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...