February 25, 2011

karangan sekolah rendah (gua sehelai kertas A4)

Tajuk Karangan : Gua Sehelai Kertas A4
Kelas                 : 6 Anugerah
Sekolah             : Sekolah Kebangsaan Desa Tasik
Peperiksaan       : UPSR

   Gua Sehelai Kertas A4, nama gua Double A. gua ada 500 adik beradik(kuat jugak benih bapak gua), berat gua 80gsm, gua ade sedara bernama Paper One, Moyang gua bernama Papyrus..  ibu gua Sebatang Pokok di hutan, gua Xde ayah.. Ibu gua BESAR, TINGGI dan KUAT, tapi gua Xsempat melihat rupa Ibu Gua, mak gua mati ditebang semasa melahirkan gua... CILAKAK lu PEMBALAK!!! 

gua dilahirkan selepas kematian mak gua, sewaktu mak gua ditebang dengan rakus bersama  makcik-makcik balak yang lain. mak gua diangkut ke kilang mengunakan lori balak. jauh juga jenazah mak gua diusung.. lalu sampailah ketempat semadian arwah mak gua di kilang Kertas Ah Seng. Disitu la tempat jenazah mak gua digomol dengan rakus sehingga melahir gua. DAMN YOU MOTHER FUCKER AH SENG. mak gua dipotong2 dan di peroses dalam kilang.. Selepas diproses oleh mesin2 tulah gua dilahirkan. gua tidak pasti akan tujuan gua dilahirkan kedunia sebenarnya.. mereka kata gua ni multipurpose.BANGSAT!! gua diamkan jer la menunggu nasib gua seterusnya.

gua di bungkus bersama 500 helai adik beradik yang lain. gua ni anak tengah, sebab gua duduk dihelaian yang ke 253. kami dibungkus di kilang dan dilabelkan sebagai Double A. Selepas siap dibungkus, gua dah adik beradik gua dimaksukan kedalam lori, lori tu membawa gua sesatu lokasi yang tak diketahui.. gua pelik kenapa jauh lama sangat lori ni bawak gua.. tak sampai2. Oh patut la gua dikilangkan di Shah Alam, skang ni menuju ke Kuala Terengganu. Sampai jer terengganu, gua ditempatkan di kedai MYDIN di bahagian Kertas-kertas dan Alat Tulis.BABI APE GUA DITEMPATKAN DI KEDAI MYDIN, try la jual gua kat MPH ker, tak pun kat KEDAI BUKU POPULAR. gua tunggu untuk dijual berhari-hari lamanya disitu. 

Penantian gua berakhir sewaktu seorang pemuda kacak mengangkat gua, beliau membelek gua mencari tanda harga.. gua berharga RM10.90, lalu gua diangkut oleh jejaka tersebut ke kaunter pembayaran.. BABI lama gila gua tunggu nak dibayar..PEHAL la MYDIN ni panjang sangat Que up kaunter ni.. gua dah panas.. tapi apakah daya.. gua hanya sehelai kertas. Selepas di bayar, gua terus diangkut dalam beg plastik ke pejabat tuan gua yang baru. sampai jer dipintu pejabat barulah gua tau sapa nama beliau. nama tuan gua,

En. Kasyfullah (kali ni gua yakin betul ejaan nama dia). beliau merupakan seorang PENSYARAH subject kenegaraan Malaysia di Universiti Malaysia Terengganu (UMT). gua berbangga sepanjang masa di dalam ruang pejabat beliau.. kami diletakkan di printer untuk di cetak

sehelai-sehelai adik-beradik gua digunakan. Mereka kelihatan bahagia bila dicetak nota-nota kuliah yang penuh dengan ilmu. HARI ini sampai lah giliran gua.. gua tak sabar menunggu gua dicetak untuk tujuan apa. gua kan multipurpose, gua rasa berdebar-debar. kelihatan wajah En. Kasyfullah hari ni tak berapa baik, muka dia masam.. gua rasa tak sedap badan.. Printer CANON LASER JET dah bersedia untuk MERATAH TUBUH SUCI GUA.. gua menunggu saat gua diprint dengan RAKUS..

gua dah mula dicetak.. kepala gua di foreplay oleh printer.. dengan LAJU gua diJOLOK kedalam lubang leper PRINTER, dan TERBANCUT lah ink-ink berwarna HITAM ke tubuh gua tanda PUAS printer mencetak gua.. badan gua BASAH + PANAS, KESUCIAN gua telah dinodai PRINTER.. gua akur dengan NAFSU SYAHWAT printer bernama CANON LASER JET...

HIDUP GUA MENJADI GELAP, GUA tidak sesuci dulu.. sekarang gua adalah sesuatu yang dikeji. gua CONFORM!!! penerima gua selepas ni tak mungkin akan happy apabila menerima gua. GUA hanya boleh menerima nasib dengan redha.. tertera di tubuh gua:

AMARAN 1: Ketidak hadiran ke kuliah Kenegaraan Malaysia melebihi 10% kehadiran.
merujuk perkara diatas, En. Farqhan Alchemist telah diberikan amaran kerana ponteng ke kuliah Kenegaraan Malaysia sebanyak tiga kali. sehubungan dengan itu, Perkara ini perlulah diberi perhatian sebelum pihak Encik, diBAR dari menduduki perperiksaan sekiranya amaran terakhir diengkari.

gua tau ajal gua sudah hampir tiba. CONFORM bila Farqhan Alchemist dapat surat ni nanti dia terus koyak gua dan campak dalam tong sampah. sebelum gua mati. gua ingin meminta jasa baik penanda kertas ini untuk memberi markah lebih kepada saya, kerana sebelum ini saya selalu fail dalam kertas penulisan bahasa melayu darjah enam. diharap kertas UPSR ni dapat membantu saya supaya lulus agar dapat masuk ke MRSM kelak. Terima Kasih. 

7 comments:

inna_risna said...

lawak ahh..memang tipikal moden punya karangan. xsama mcm dlu2 punya..:)

Pwincess9 Juhary said...

hahahha.. ni gila gampang tak puas ati ni.. hahhaha sapa suh xdatang kelas kenegaraaan tu.. huaaa

Anonymous said...

cuba ingat pencipta ketika menulis,,rasa malulah pada Allah...jgn la guna bahasa yg xsenonoh....

Anonymous said...

boleh dapat A nih. HAHAHAHA

mienorhasmadi said...

mengelabah la kau.

Lysha H. said...

hahaha adess..klo cmni la karangan dak2 upsr..x jadi ape la bdk tu ms besor hahaha..

asmera akemi said...

ahaha..karangan terbaek...

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...