February 5, 2011

HOW to handle kawan yg Hipokrit dan muke cam nak mintak sepak!!

yang ni aku repost dari facebuuk aku yg dulu..; enjoy!!

  • kawan Hipokrit cam ne nak handle??!!
tujuan aku tulis benda yg xde paedah ni hanyalah utk suke2i, dan juge nak share ngan korang cara yg effective utk settlekan org cam ni.
so sape yg terase tu..PEDULI APE AKU??? hahahaha
makcik Ina jiran sebelah umah aku pernah menyebut,
'kalau kita ade masalah, kita cari punce masalah tu, pastikan Target tepat, dan kite ganyang dia'
hahaha tersendawa aku terdengar kate2 dia
________________________________________________________________________________________
kalau boleh settle care baik, kita buat care baik, tapi kalau dah melampau.. ikut je style aku care2 nak settlekan makhluk Allah jenis ni ikut style aku:
  1. kalau dia nak belakun depan kite, kite layan jer dia.. bia kite jadiantagonist, dia lak jadi HERO dlm citer yg dia reka ni. tapi pastikan kita yg control situation mcm jadi Director ..          
  2. "keep your friend close,but keep your enemy closer" hah.. step ni amat penting skali. nak kenakan target mesti la kena dekat ngan target tersebut, baru la TEPAT & PADAT.
  3. selalu tayang muka kita yg HENSEM ni kat depan dia, bia dia sedar dengan kehadiran kitai. 
  4. Bile time Birthday dia, bagi dia teddy bear BLUE HIPPO than cakap kat dia "NI utk Kau sebab Kau same MACAM DIA"
  5. Selalu tayang kat bdak hipokrit ni betape COOL nye anda hidup anda tanpe dia..
  6. buat situasi yg membuatkan dia rase DIPERSALAHKAN
  7. Selalu buat Sindiran PEDAS sepedas pedasnyee... bia dia TERASE
  8. kalau dia Terase, biasenye dia akan update status dia kt FB. time tu kite like jer ape yg dia tulis.. makin banyak dia tulis makin banyak kite like.
  9. Buat dia rase macam dia takde value dalam kehidupan kita.
  10. Tulis note cam ni, than TAG je dia dlm post note ni (care ni penting sebagai satu sindiran terbaik)
  11. jgn lupe tag kawan2 yg lain, supaya kawan2 yg lain tau gak mengenaicara2 nak settlekan makhluk tuhan jenis ni


walaupun ape yg terjadi, kita harus respect dia sebagai seorang manusia. cara2 diatas ni merupakan langkah2 akhir kalau dah xleh buat ape dah ngan makhluk ni. walaupun dia buat muke cam nak mintak penyepak, kita haruslah sentiasa cool dan membiarkan KEBODOHAN dia memakan diri sendiri. jangan kita jadi hipokrit cam dia.. nak cakap xpuas hati cakap je lepas.. nak sindir, sindir je depan2.
Cara aku ni, Xsemestinya 100% betol. ade salah silap aku mintak maaf. tapi ni post aku.. sukati aku la ape aku nak tuliskan???? HAK KEBEBASAN BERSUARA.

2 comments:

Lysha H. said...

haha ape laa..bes gk ko nyer cara..eyh2 wat la post cara2 elak org gatal.hahaha

Unknown said...

elak org gatal ye.. hmmm ok next week la

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...