February 9, 2011

myUMTstory: Public Speaking yg ku nanti, hari BANGSAT pulak datang lagi!

lu orang ingat tak entry gua yg lepas? pasal tibe2 semangat patriotik gua tiba2 muncul tu...
Xingat?? KLIK SINI ni gua nak citer sequel dari cite tu..

ni gua nak combine citer:

Seindah mana pun mentari, hari bangsat xpernah ku lupai..(UMT)

                                             + 

UMT student: Public Speaking, Hosni Mubarak & Spiderman..










_____________________________________ops!! i did it again__________________________________
 
YES!! dua2 perkara diatas berlaku lagi.. kali ni dicombine jadi satu cerita plak.
gua merupakai seorang lelaki yg berjiwa optimis.. gua sentiasa berikan yang terbaik bila gua nak buat satu2 kerja. gua nak bagi yg terbaik, sebab gua yg paling terjahat dlm kelas. jahat tu lebih kurang cam dtg lambat ke kuliah, lambat anta assignment dan kadang2 minta member gua tlg sain attendent gua.. 

tapi sejak peristiwa gua baca nota2 ustaz kaisyaifullah (gua still tak tau eja nama dia), semangat gua untuk jadi saintis negara membuak2.. gua nak jadi pemimpin bangsa. gua nak jadi permata harapan negara. so kesimpulannya gua ingin menjadi PERFECT mulai saat ini..

TAPI

langit yang cerah, tak sentiasa cerah.. kelak mendung kunjung tiba.

hari ni. pagi tadi. 10pg.

seperti biasa gua, bangun siap2 gi mandi sambil nyanyi lagu Suzanne Vega "tom's diner"  gua menghafal TEXT Public Speaking gua yg bergiliran 39. gua practice dalam toilet sambil melakukan aksi2 separa lucah seperti Sabun seluruh badan gua, shampoo kepala sambil buat style rambut MOHOCK guna shampoo. dan aksi2 yg gua malu nak ceritakan disini..

so kesimpulannya kali ni gua mandi lama sebab gua menghafal text sambil buat2 gaya penyampaian. lepas gua mandi je, gua pakai bedak wangi2.. gua sembur perfume separuh botol.. sambil gua pakai deoderan cap NIVEA for MAN.. sambil gua siap2 gak gua practice2 lg sebutan2 bombastic tahap chopstik and lipstick.

sampai tahap nak pakai baju, gua tenung pakaian gua, satu2.. mane 1 yg sesuai.. style artis manakah yg gua nak tiru? style AWIE?, style justin timberlake? or style MAHER ZAIN?? gua pikir2... ahhh gua tiru style BRUNO MARS. so gua pakai la Tshirt berkolar, semi formal (lawa beb), seluar jeans hitam, ngan TOPI ala2 Bruno mars (xsalah gua, topi Feodora kot nama dia).. 
style gua arini

gua xpakai mcm ni
so gua bertolak masuk ke kuliah pukul 11pg kat kk12, kelas kenegaraan ustaz Kaisyaifullah (betul ke gua eja ni). seperti jangkaan gua.. topi yg gua pinjam housmate gua punya"@azlan", telah menjadikan gua betul2 bersinar.. GUA nampak Smart beb. semua yg dah masuk awal termasuk ustaz kaisyaifullah memandang kearah gua.

member gua bernama @Hazrin Hamzah, terlepas cakap dengan perlahan, sebaik saja gua melangkah masuk ke kelas "smart syial..." itulah perkataan pertama yg keluar dari mulut @hazrin bila nampak gua. (*dia ni duduk sebelah pintu sebab senang nak kuar.).
 gua terus menuju kedepan.. ambik seat depan, nak blaja KENEGARAAN la katakan...
habis jer kelas tersebut, sambung plak kelas thermodynamic. biasa je.
gua xjadi nk pakai cam ni

OK skang ni gua ade 1jam sebelum sesi PUBLIC speaking gua pukul 2 di KK4. so gua pergi makan dulu kat   
cafe FPE. brother cafe tu puji topi yg gua pakai.

"Waahh Comei Topi"

Thank to @Azlan sebab bg gua pinjam topi dia. Confident gua untuk public speaking dah mengelegak membuak2... confident gua untuk memberi speech mengenai Konflik Hosni Mubarak Di Mesir pasti akan berhasil.. abis je makan, gua gerak gi kelas awal.. gua stay depan pintu, sambil tu gua berborak ngan awek cute bernama DIDI & Farah.

gua dah confident..baju dah perfect..Speech dah Mantap..Topi dah Stylo. tinggal nak present jer..
gua melangkah masuk ke dalam kelas.. gua menanti giliran ke 39 dgn sabar... jam tepat kol 2ptg.
gua tunggu kedatangan lecturer gua yg hensem lagi kacak bernama Mr. WAN ZUL. datang,,,

gua tunggu...5min. gua tgk jam..

10min.. gua tgk lg jam.. 

15min.. eh.. gua mula syak..."tak pernah Mr.WAN ZUL lambat cam ni"

ok skang dah kol 2.30ptg.. member2 lain semua dh taksenang duduk. pastu ade sorang mamat kelas gua call Mr. Wan Zul.. gua tggu dgn separa tenang..

pastu mamat tu cakap.

"Mr.Wan Zul kata dia lupa ada kelas ari ni"...

Dalam hati gua mula mencarut2... dalam otak gua terngiang-ngiang perkataan.. BABI!!!
gua PANAS.... muka gua MERAH!!!!..... tanpa buang masa gua terus keluar menuju ke kreta gua.. 
dalam kereta gua menjerit...


"BABI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"


harapan gua untuk memberi yang terbaik, musnah sekali lagi.. gua keciwa dan putus asa.. lepas ni gua rasa cam nak berhenti jadi student UMT. gua rasa gua nak apply university lain plak.. gua teringat member gua pernah citer pasal 1 U ni.. namanya University Business And Blog Independently (Ubabi)

p/s I:  gua bukan marah kat lecturer yg hensem bernama Mr. Wan Zul, gua marah pasal hari ini hari babi gua.. gampang!!!

p/s II: sesunguhnya siapalah kita nak marah lecturer kita.. kita haruslah menghormati mereka.
 

3 comments:

Who am I: said...

haha..nak wat camne..ade hikmahnye tu,ley practice ag..chayok2

miemen said...

hahaha~xpe2...mean ada chance lg nak practice bg lagi mantappppppp!!

Unknown said...

but banana fruit two time already..

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...