February 3, 2011

TRUE STORY: cabaran hidup Mahasiswa/Mahasiswi masa kini

gua nak tanye lu orang brape ramai yg dapat jer assignment trus buat??
ade sesiapa.. xde kan? so ape kejadahnye aku buat assignment di awal waktu kan?
gua bukan lah serajin itu..

hidup gua kat KL ni BUSY gile.. bukan buat pe pun.. enjoy ngan kawan jer lebih. benda ni buat gua lupa pada tugas gua sebagai siswa berkarisma. pepehalpun gua berterima kasih pada Facebuuk sebab dapat menghubungkan gua dgn kawan sekampus gua.
dapat gak la gua update keje2 yg perlu gua settle kan..

persoalanye.. BILAKAH MASA YANG PALING IDEAL UNTUK GUA BUAT assignment??

  • A)dapat je assignment trus buat
  • B)tggu ade cuti baru buat
  • C)malam sebelum dateline baru buat..


pilihan A, gua xpernah try.. niat tu ade, tapi ade je halangan. (kalau kite niat buat baik, kita dapat pahale sebab niat kan?) so gua proceed ke pilihan B,
pilihan B ni plak adalah yg amat susah sekali, sebab bile time cuti jer.. berehat dan enjoy adalah focus utama anak melayu cam gua untuk enjoy disamping keluarga dah rakan taulan..

"BABI ape buat keje time semua orang enjoy.. gile ape??!!! dah cuti.. cuti la.. its family time la..."
kata setan yg membisikan hasutan ke telinge gua..

punce hasutan setan ni la yang menyebabkan gua kalah dan terpakse plih, pilihan terakhir.. C!!

pilihan C ni bukan la yg terbaik.. tapi kadang2 paling efficient sebab kite dalam tekanan yg boleh membuatkan
kite dapat menyiapkan semua keje dlm 1 malam jer.
seefficient mane pun, pilihan C ni ade bangsatnye gak... Pilihan C akan membawa kite ke arah, ilang banyak markah, kerja kurang cantik, xde anjakan paradigma, hilang focus.. dan lebih teruk lagi, keja kita ibarat seperti melepaskan BATUK di escalator..

CISS... gua selalu kalah pada pilihan C.

so tujuan gua menulis panjang lebar ni.. bukan la nak merayu atau meminta belas ehsan, mahupun mendengar kelus resah rintihan hati gua.. tapi alangkah bagusnye jika korang sudi untuk membantu gua menyelesaikan SOALAN2 yg menghantui kepala gua sejak 4jam tadi::

(Chemical Safety)
Question 1: (a) What are HAZAN and HAZOP? (b) Why do we use them? (c) When do we use them?


(inorganic chemistry)


Question 1: Explain why 2σg energy level is lower in O2 and F2 molecules compared to Li2 to N2 molecules when going across period 2 from left to right.


Question 2: 
(a) Determine the symmetry group of an SO32- ion. (b) What is the maximum degeneracy of a molecular orbital in this ion? (c) If the sulfur orbitals are 3s and 3p, which of them can contribute to molecular orbitals of this maximum degeneracy?



(organic chemistry)
the differences between ^H and ^G in energy graph. 

sesunguhnye tolong menolong tu amalan mulia, so marilah kita membuat pahala dengan cara bagi tau aku jawapan semua soalan ni. hehehehe

                                                  dirompak dari UNCLE GOOGLE

1 comment:

miemen said...

alamakkkk...x reti bab2 kimia ni..almaklumlah, blaja pasal kapal je...heheh...x mampu den nak nolong eh...

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...