February 7, 2011

Seindah mana pun mentari, hari bangsat xpernah ku lupai..(UMT)

kisah ni start tepat kol 12 tgh malam tadi...
aku mula download lecture note KENEGARAAN MALAYSIA, karya ustaz kaisyaifullah (kalau salah name tlg betulkan ye). gua terpegun dengan perjuangan pahlawan2 bangsa utk mencapai kemerdekaan..
sesudah itu gua berazam untuk menjadi seorang scientist KIMIA negara yg berjaya demi agama bangsa dan negara..

gua teruskan niat murni gua dengan mengkaji experiment ape yg bakal gua buat esok (7/2/2011 2ptg) di lab kimia organic. gua punyalah rajin, xmakan dari pagi.. buat planing lab procedure.. search google dan bace buku ORGANIC Chemistry karya (jenise) sampai la tgh hari.. tepat pukul 12tgh hari, gua gi mandi..
lame gua mandi.. ade la dalam 45min. gua mandi sambil nyanyi lagu "Tom's Diner karya Suzzane Vega"
pastu gua practice Public Speaking gua. 



 sebelum gua gi kelas gua sempat IRON gua punya LAB COAT jenama SUB , baju gua berjename CROCODILE , dan seluar jeans hitam gua LIOS... gua pakai kasut yg paling mahal gua ade skrg NIKE GLOW IN THE DARK.. dengan harapan awek2 kelas gua akan terpikat dengan karisma seorang saintis yg bakal gua tunjukan...
gua setting rambut baik2.. gua pakai perfume wangi2 pastu gua grab hasil kerja dan lab manual gua menuju ke PROTON JEBAT biru gua. perjalanan yg kebiasaan nye gua amik masa 10min, jadi 2min je.. semuanye sebab gua nak jadi yg terbaik.. gua pakai lab coat dari kereta jalan kaki menuju ke fakulti FST tingkat 1 makmal kimia organik. dengan harapan bile gua masuk lab.. bersinar2 mata PUAN HUDA "lecturer amali kimia organic gua" memandang gua.. 

gua mengharapkan pujian sambil berangan2 dalam otak yg satu hari nanti gua jadi AHLI KIMIA terungul di malaysia.. gua bercita2 nak majukan teknologi negara.. seiring dengan wawasan 2020.. gua rase gua semakin maju menuju ke lab... bile sampai je ke pintu lab...

gua jadi binggung, ehh xkan aku awal sangat kot??? bisik gua dalam hati..
gua call member gua.."wei korang kat ne? xgi lab ke..?" 
member gua yg suka makan the chicken rice shop (rujuk sini) kate....

"sorry la paan, aku lupe nak sms ko, arini lab organic xde, puan huda xsihat kot.. wei sorry wei aku baru bangun tido ni"

gua off henfon gua, dan mula maki hamun... BANGSAAAAAAAAATTTT!!!! CIBAI!!!!!! lancau !!!!!!!

time aku rajin2 ngan semangat ni la tibe2 LAB CANCEL  plak.... kalau aku tau xyah aku gi... lagi best tido 24jam kat umah.... BANGSSSAAAATTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!

LAB ORGANIC = PIG

4 comments:

myra yusreena said...

hahaha..lawak gler..penat je semangat2..kahkah

Pwincess9 Juhary said...

sian ko weh...

Unknown said...

haha...silalah bangun lambat laen kali

Who am I: said...

haha..nice,sokong2,bangun lmbt next time!!

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...