February 7, 2011

UMT student: Public Speaking, Hosni Mubarak & Spiderman..

Hari ni,
Dewan Kuliah 7
8.15malam
Public Speaking Presentation, (Public Speaking)

gua masuk je kelas tadi, gua nampak semua org tgh nervous. ade yg mengigil mcm demam malaria, ade yg tgh hafal text speaking.  gua usha2 la ape yg diorang hafal.. perghh ade yg hafal text ala2 perdana menteri, panjang berjele2.. setahu gua 2 min je session. tapi practice macam nk bg ucapan pemuda UMNO.

gua dgn suam2 kuku, duduk paling blakang skali. pas 5min pastu, baru la Lecturer gua masuk, MR WAN ZUL. semua org terkejut beruk, ade yg pengsan, ade yg melatah, ade yg berpeluh2. semua nervous punya pasal. 

gua control cool, sedangkan gua rase nak terkucil takut name kena present dulu.

Mr.W Zul: ok class can we will start our presentation??
 Student:  NO!!!!!!

gua gelak dalam hati..

pastu name pertame dipangil, bukan gua.. gua no 39kot.. make keluarlah hamba Allah yg sorang ni, Spiderman (name samaran). mr spiderman pun start la speechnye

Spiderman: Assalamualaikum and VERY GOOD NIGHT to all of You.. u know who am i? im spiderman!!

*seriusly dia sebut cam ni, gua xtipu!!


gua gelak2 guling2 dalam hati... keh keh keh keh.. gua ni bukan la pandai sgt english, gua cakap OK, tulis haram tak reti.. tapi good night time mula speech merupakan sesuatu yg HARAM dalam disisi hukum grammar. kira grammatical error tahap dewa la ni. gua terus senyum tanda sokong padu pada kawan.

next,
bermula la sorang2 buat presentation, majority tajuk "myself"
gua pun dengan bosan dgar je la.. sorang2 kuar.. ade yg bagus.. ade yg OK, OK.. ade yg hancur...
gua tengok diorang kat depan cam raja lawak musim zizan ngan nabil.. kah kah kah gua gelak..

no18
cik S: my fav food are my MUM CHICKEN RICE SHOP.. 

no26
cik M: last 3day LEPAS.my friend force me watching Scary muvie, KURAFAT. i dont like, i close my eye and intai skit..i hope tonight i can watch hantu kak limah balik umah, coz my friend already aahhh get the movie from jiran sebelah

no19
cik I: mom, its really-really my room? really-really-really my room, so small la 

no,7,10, 14
cik B,P,Q: i study at UMT major in Chemistry, I HATE CHEMISTRY, because i hate numbers.. my parent force me to enter this university

kah kah kah.. macam-macam lagi kuar time ni.. gua nak citer pun serba salah, takut bile diorang bace blog gua, diorang marah..  keh keh keh.. serius lawak.. 

komen gua kat diorang ni.. gua rase la, english diorang semua bagus2 semua.. nervous punye pasal semua atok nenek moyang kuar..

dalam kelaka2 tu ade yg perangai diorang macam gampang gak... 
member tengah citer pasal saat2 nenek dia meningal dunia.. diorang bleh gelak2 lagi?? sungguh xsensetif la.. 
yang tukang cerita pun satu.. ade la 3 org citer pasal kisah sedih.. tapi haram... tengah2 speech kisah sedih diorang sendiri gelak... cibai... 

gua punya speech rabu ni.. gua harap semua ok.. gua nak speech pasal konflik di mesir tentang Hosni Mubarak dan ketaksuban penduduk malaysia yg berlebih2 hantar memorendum ke kedutaan amerika kat KL tu..

"korang ingat duta amerika tu layan ke memorendum korang? semua masuk tong sampah la.."



 

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...