April 1, 2011

Firaun dan Gua

"Alkisah.... TAIBBBBB.... Tersebutlah kisah...... TAIBBBB.......
Sang kancil beramai-ramai menghadap Sultan Firaun..... 
sejak bila firaun pakai sultan?? ennntaaahh..."
hahaha gua cukup suke part ni dalam citer PENDEKAR BUJANG LAPOK.. tapi harini gua bukan nak citer pasal P.Ramlee, Pendekar Bujang LApok, mahupun Sang Kancil... semua tu korang dah tau.. kalau lu org Xtau, lu orang bukanlah rakyat Malaysia, mungkin lu orang adelah minah endon yg jadi Bibik, mahupu keling Paria dari INDIA, datang ke Malaysia Jual KArpet. kalau korang bukan dari golongan PENDATANG ASING ni, maybe mak bapak korang Xpernah citerkan kisah SAng KAncil, tak pun korang xde TV kat rumah berserta ASTRO, sebab citer PENDEKAR BUJANG LAPOK ni dah seJUTA kali playback kat ASTRO PRIMA... andai kata anda golongan ke 2, gua bersimpati...

OK,K..
gua nak citer pasal FIRAUN, Firaun ni sape xkenal memang BANGANG la.... semua orang tahu siapa itu firaun. yang UMAT ISLAM pun mesti tahu siapa itu firaun, banyak disebut dalam Al-Quran mengenai FIRAUN ni... sape yg tak tahu, gua syak mesti dulu2 time kecik2 PONTENG KELAS MENGAJI main guli..  HAAAH kan betul.. sebab dulu pun gua ade ponteng gak. kah kah kah kah

Firaun ni adalah seorang manusia, RAJA, di MESIR la... kat padang pasir tu.. Firaun ni ade keturunan dia gak.. gua xmampu nak sebut semua nama firaun walaupun gua COPY PASTE jE dari wikipidia.. kalau lu orang nak tau gak KLICK SINI

ni namenye pyramid (ini bukan system MLM tau)
BAPAK PANJANG SENARAI name Firaun tu.. ade lebih 100 orang dalam 31 dinasti + Dinasti Argead & Dinasti Ptolemaik. antara firaun yg gua kenal macam Firaun Serket II (the scorpion king) Firaun Khufu (yang buat piramid GIZA tu) dan firaun yg KEJAM lagi dilaknati FIRAUN RAMESSES II yang kejar NABI MUSA a.s, lalu dengan Kuasa ALLAH tengelam mati lemas kat dalam LAUT MERAH tu... 


so FIRAUN ni dalam al-Quran merujuk kepada RAJA MESIR YANG KEJAM yang mengakui diri dia sebagai TUHAN lalu menidakkan ke-ESA an ALLAH swt. 
muka gua lagi hensem dari firaun ni. GUA rase la..
kalau dalam film THE MUMMY and MUMMY RETURN, firaun ni keturunan Arab Mesir la, yang scary dan jadi MUMMY bile MATI.. dan biasanya yg jadi Firaun ni Kurus dan Hensem gak.


so kita bleh discribekan firaun ni secara umum merujuk (firaun ramesses) sebagai:

  • raja yang kejam 
  • jahat
  • hensem kot (arab la katakan)
  • zalim
  • BERKUASA ke atas NEGARAnya,
  • kira super duper villain la...
tapi kat sini gua tertanya-tanya?.. apakah hubungan GUA dengan FIRAUN???

Mac 2011 lebeh kurang kol 11malam.
gua, @jurita, @carol, @azlan azyu sakdi bukan nama sebenar, @Billy, @abg Man theater, @abg GG, dan beberape name TAK FAMOUS seperti @BUBU germersik dll. lepak minum teh kat warung warna BIRU depan UMT tu.. lepak2 borak2..sambil minum2.. pasal gua ade kereta, carol & jurita malam tu gua yang hantar balik ke rumah sewa diorang. 
kitorang punyalah minum2, gelak2 cam cipan, dan borak2 isu-isu dunia hiburan dunia yang gua Xbrape nak layan. Jam dah kol 12.30 malam. So abang GG (artis budaya UMT) nak blah la balik rumah tido.. kebiasaanya kalau gua xde, carol ngan jurita mintak abg GG hantarkan diorang. So abg GG offer jurita & carol, gua diam je.. jurita tunjuk ngan tepat jari telunjuk ke arah gua bile abg GG tanye, 

"korang balik cam ne? nak abg hantarkan x?"

than jurita cakap:
 
"tak, tak, kitorang balik dengan dia" -tunjuk ke arah gua.

abg GG pun cakap:

"ohhh korang balik dengan FIRAUN ekk.. oh ok ok xpe"

dalam hati gua FUCK!! sejak bile gua jadi FIRAUN??!!!!!!!

"opss abg GG mintak maaf, tersasul nama, nak sebut farqhan tersebut FIRAUN"


PERGH... 1 MEJA GELAK...SYIAALLLL
cis... ade persamaan ke firaun dengan gua, nak kata gua kaya, gua xkaya, nak kata gua JAHAT, gua nakal2 jer.. nak kata gua kacak HENSEM cam ARAB, maybe ade sikit kot. walaupun nama FARQHAN, tapi

FARQHAN not equal to FIRAUN, jauh sangat bunyinye tu... FUCK...

P/S: sape panggil gua Firaun next time.. gua BUNGKUS dia jadi mumia, campak laut.. ade brani? TRY LA.. FUCK U.
orang kate kat KLANTAN ade Firaun, betul ke?
P/S II: gua rase system MLM skor A ikut system piramid gak.. kira diorang ni firaun la ye?







<----NIKKY (name manje)








korang jangang EMO BUTTHURT plak: pic ni gua rase lawak je.. xde niat sentiment politik langsung.. kah kah kah

11 comments:

F_H said...

syal nganjing...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

gua biasenye Xlayan ANON ni... kau marah sgt ni nape? emo xtentu pasal

BuBuNiZeR said...

Niki pon ade di UPM gak.. hehe..

BuBuNiZeR said...

yang pasal Firaun tu jgn nak men tudoh2 je, orait! Member aku ni jaoh dri kturunan Mesir. Harap maklum!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

blog sampah ni lu telan jugak anon.. kira lu makan sampah la, ye dok?? kah kah kah

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

kesian aku tengok dia nhe.kurang didikan agama ke dari mak bapak?tapi tengok post atas bapak dia baik dah bagi ajaran bagi salam.mana lah salah sampai hilang adab sesama manusia.no sivik langsung.tidak beradab.no manners dsb.kurangkan la mencarut bhai , jangan nanti mati mengucap tanpa kalimah Allah.sia2 je la ko termasuk dalam Islam.

Unknown said...

Ukhtiutmuda>> terima kasih atas nasihat anda. tapi bleh x saya mintak anda tolong jelaskan.. apakah fakta anda mengatakan saya kurang didikan agama? ape bukti saya tak ada adab? mencarut?? YE saya mengaku ade mencarut.. itu tabiat buruk saya. tapi apa yang membuatkan awak berkata "sia2 je TERmasuk islam"?? sila buat kenyataan BERASAS. dan please jangan mengunakan agama untuk kepentingan politik!!

Anonymous said...

salam en. farqhan.

fakta atas bahasa sialan anda. jadi jika tabiat buruk maka perindahkan k. dengan kamu mengata pihak surau, serbanitas dsb. maksud sia-sia tu means, org islam yang tidak menunjukkan islam. jadi sialah kalau jadi islam atas nama, org lain ramai mencari islam.

ada aku sebut pasai politik ke? huhu. itu je, aku banyak gak tengok post kau. aku rasa kau boleh nilai sendiri deh.

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...