April 13, 2011

jiranGUA (fak gua LALOK!!!)

JIRAN GUA

kpale gua tgh lalok skang ni, dan pe kejadahnye gua tulis entry pasal JIRAN. gua amat menitikberatkan semangat kejiranan, gua ni kira JIRAN yg BAIK la.. gua slalu tegur bertanye khabar.. gua ni kira ringan mulut ar bile dengan jiran. kat umah gua,KL, jiran2 gua amat menyayangi gua. gua ni rajin.. kah kah kah... lalok ke ape kate gua rajin. memang gua lalok pun skang. Pasal gua ni ank sulung, xde kakak perempuan, so bile jiran2 dtg umah, gua buat la AIR teh Ooo Ais xpun Teh O panas. BAIK kan gua.. siap ade makcik jiran gua kate

untung kalau dapat buat menantu farqhan ni
gua buat muke cool je, tapi dlm hati RIAK SYIALLL kah kah kah kah...
serius itu concept jiran gua kat KL. kat KL la... ye la kan.. gua kena la jaga NAMA BAIK family GUA. kira dlm institusi kejiranan gua ni BAIK PUNYA OLANG la.. kah kah kah..

Sejak gua blah dari asrama UMT awal sem 2 haritu, hingga sekarang GUA duduk rumah sewa di kawasan kejiranan yang AMAN SEJAHTERA.. gua menyewa rumah teres 2 tingkat ni bersame 4 member gua seperti @azlan Azyu Sakdi(bukan nama sebenar) ,@Billy ,@azmil & @.... jap gua lupa nama roomate gua... jap aa...

a... pending jap.. shit gua lupe name roomate.. time kepale lalok ni cam shit...

jap gua turun bawah jap tanye roomate gua sape name dia.. jap ek..


...
....
.....

OK gua dah tau ahh @Azrin... haahhhh baru gua ingat. jap kena keep in mind ni. kepale lalok name roomate pun lupe. ok kat mane tadi??ahh another shit mind, memory gua pending..

 ahhh jap gua scrool up bace balik pe gua tulis.

BABI gua tulis pasal jiran rupenye... what the fuck!! ahhh sambung jer la... ok gua sambung...

gua nak share story jiran baru gua, GUA duk kat taman Sri Nilam, sebelah esso mobil stasyen minyak. kalau dak UMT maybe tau kot. sekeliling rumah gua sewa ni majority penduduk dadalah penduduk TETAP berkeluarga. dan kira2 ade 4 bijik rumah kt sini temasuk rumah gua diduduki oleh STUDENT cam gua.

sebelah kiri rumah gua umah family dan sebelah kanan rumah gua plak ade berderet lagi 2 umah student, tuan rumah gua ni ade 3 rumah sewa. umah no 6,7,8 dia punye, umah gua sewa no 6. no 7 plak student 3rd year UMT, student CINA couple duduk sewa umah tu. shitt gua slalu gak usha umah tu dari luar.. kalau nasib untung gua dapat tgk couple tu buat FOREPLAY, gua intai dari luar rumah la.. stakat ni tu jer gua nampak. SHIT bavi best cina tu. pakwe muke pecah, awek dia plak body hot.. dia punya HUMP memang cantik punya develop oleh pakwe dia. BAVI gua jelous.. diorang ni kira BERSENGGAMA sesuka hati macam laki-bini plak..  seriusly gua jelous. nasib baik gua masih ade sedikit iman yg masih lagi melekat di hati supaya menjauhi perkara mungkar. Insyallah gua akan cuba sedaya upaya meningkatkan iman gua (*effect dari nasihat para-para geng SerBANitas dan TAbiqan)
pergghhh macam citer american pie,bersenggama di rumah sewa secara bebas. fuhh hebat jiran cina gua, penyewa rumah no 7.

umah no 8 plak 2 minggu lepas family duduk, pastu family tu pindah ke putrajaya, so tuan rumah gua gi bagi sewa pada student MASTER. gua pernah lepak sekali dulu (bulan 2 kalau x silap) dengan brother student master ni. diorang baru jer masuk 1minggu. gua kenal sorang jer.. kenal2 cam tu jer la.. sebagai budak master gua memang paham akan sosio budaya diorang. biase la mereka mengamalkan gaya hidup URBAN seperti segelintir student-stuedent UiTM di Shah Alam. kah kah kah.. pergaulan bebas yg ringan2 secara bertepuk tampar & lepak2 ngan aweks di depan halaman rumah adelah 1 perkara biasa.

kah kah kah kah... gua cool jer.. rindu plak gua sekejap dengan warga URBAN KL. keh keh keh...

bak kate pepatah:

"masuk kandang kambing menGEMBEEAKKK, masuk kandang harimau MENGAUMMM"
oleh kerana gua berada di area penduduk Mijora MAJORITY ahli-ahi SERBANitas--TABLIQcan, kami mengamalkan CONCEPT jiran islamiah.. gua xde bawak aweks balik rumah (HARAM weihh), kami mengamalkan concept KAMI MELAYU, MENGAMALKAN adat melayu. so perkara-perkara HARAM seperti BERZINA,BERJUDI atau MINUM ARAK, XPERNAH BERLAKU DI RUMAH KITORANG. and plus kitorang TAK MEROKOK, baik kan???? keh keh keh..

______________________________________+ + + + +__________________________________

petang smalam time2 be4 magrib gua lepak amik angin depan rumah... gua duduk lepak2 tibe2 didantangi oleh JIRAN DEPAN rumah kitorang, Name dia @PAK AJI, dengar jer name dia, gua suspek pak aji ni atok yg tahap SERBANITAS level 53 pasal gua slalu nampak dia gi MASJID time magrib. gua tengok je..

dup dap dup dap gua rase... adekah gua akan kena TABLIQ FREE before magrib ni, fuhh sangkaan gua meleset.. beliau hanye ingin berkenalan dengan lebih rapat ngan gua. borak punye borak tibe2 masuk BAB COMPLAIN..


@PAJ AJI bagi tau gua, jiran2 complain kat dia yg rumah no 8 tu bising.. gua OOOOOOO000oooo je kan lah perkara tu.. than pakcik tu complain gak, umah master tu asyik dating depan rumah, pastu bawak masuk perempuan lepak2 dalam rumah.. gua pun

IShh IShhh IShhhh *sambil geleng kepale. (bajet syialllll)


pastu pakcik tu kate, kita orang melayu islam mane leh buat cam tu, ini kawasan keluarga, than jangan lah bising2... pastu nada PAK AJI meningkat semakin tinggi..  Jangan sampai kami kumpul semua orang ketuk pintu rumah no 8 tu. tak kira la student master ke ape, sensetiviti penduduk sekitar kena amik tau. kami Xmau tempat kami di timpa BALA.

gua tergamam.. pastu dia kate 2 minggu lepas bising je time magrib mcm bersorak dalam rumah TIME MAGRIB (gua tergamam, yg bising tu umah no 8 ke umah no 6, umah kitorang? student master blom masuk lg time tu).. gua just anguk2 buat2 tak tau.. pastu nak magrib, gua mintak diri nak masuk dlam dlu, gua salam la dgn PAK AJI ni. fuhh lega...

tengah2 mlm pasang music time study, gua kena slowkan mulai hari ni. nasib baik umah no 8 yg jadi komplain, rumah kitorang xde. fuhhh..


P/S: gua lalok sebab gua XTIDO malam, gua study time malam, SIANG gua tido.. shit LALOK SYIALLL.

P/S II: gua kira baik what, lu org SERBANitas dan TABIQcan jangan nak tuduh gua jahat, CEPUK kang...

No comments:

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...