April 23, 2011

Tips2 KURANG berguna (fesyen ke kelas & Rumah Sewa)

sambil menutup mata yg ngantuk, di tengah hari buta ni gua karangkan entry kejadah yg membuang masa korang. harini gua nak bagi tips-tips KURANG berguna kpada lu olang.

Ye la kan, gua nak bagi bagi tips berGUNA untuk jadi pelajar cemerlang dan tips2 memilih arah tuju hidup lepas SPM, gua SPM pun kantoi. gua dapat 7A's je. gua bukanlah seperti Fatin Liyana tuan punye blog honeykoyuki, pelajar Cemerlang SBP yg layak berkata:
"Asasi kot weyh, rugi kau tak ambik, takkan nak masuk Matrix kot?? Konon Asasi macam cool la dari Matrix. Matrix adalah pilihan terakhir untuk semua SPM leavers. " (gua copy&paste bulat2 ye, gua xubah struktur ayat)
YE, gua adalah pelajar Xcemerlang, walaupun gua dapat tmpt ke 7 pelajar cemerlang SPM SMKBTS tahun 2007. siapalah gua nak compare dgn FATIN LIYANA yg bijak bestari student SBP dan skrng student MEDIC kat indon. gua ni dari skolah 3rd Class, SMK BANDAR TASIK SELATAN, sekolah biasa yg mempunyai record2 jenayah dan menjadi perhatian POLIS. kah kah kah kah. takde ape nak dibanggakan pun. dan kat sini gua nak bagi tau.
pilihan no1 gua adalah Matrix lepas SPM, ye gua berhempas-pulas nak masuk matrix semata-mata usaha gua untuk MASUK U. akhirnya gua kat University Malaysia Terengganu (Uempty) skrg ni.
 perghh jauh gila gua menyimpang, balik pada tajuk Asal, gua nak bagi tips KURANG berguna kat lu orang semua. tapi jangan salahkan gua kalau kantoi. gua nak bagi tips berFesyen di University & Tips2 pilih rumah sewa (bagi student yg XNAK stay asrama or yg XLAYAK duk asrama)
____________________________^_________________________
FASHION d UNIVERSITY
gua bukan lah pakar dlm fashion2 ni, tapi cukup la pengatahuan gua mengenai dunia fashion, WEI housemate gua @Azmil tgk American Next Top MODEL tau.. gua jer x, tapi ade la usha awek sexy tu skit2.


kita sedia maklum bahawa di University kita kena mematuhi ETIKA dan ETIKET pemakaian ke kuliah, ye gua paham bila ke kuliah kenalah pakai formal.

tapi SIAPAKAH makhluk PALING skema itu yang mahu mengikut peraturan BULSHIT tersebut?

ye anak2 muda university perlu pakai yang cantik2 supaya dpt tackel awek2 cute dan pakwe2 gantang yg CERAH MASA DEPANYA. ye gua akui hakikat dan kehendak pelajar zaman skarang.

tips berpakaian yg gua shorkan di UNIVERSITY:

pakai mengikut cuaca dan persekitaran yang sesuai

hari yang panas terik, dan bahang yg bleh membuatkan ANDA berpeluh seperti atlet paralimpik amat2 lah tak sesuai untuk pakaian seperti Sweater, bercardigan , ber JAKET course. PANAS woi.

LELAKI: pakai sehelai T-Shirt, Jeans dan topi kalau nak, (xpayah nak bawak2 payung, cam pondan)

PEREMPUAN:, Xpayah la nak bertudung2 lilit-lilit yg OVER2 tu, xpayah tudung2 seperti YUNA dan seangkatan denganya. tudung2 standard yg cukup paras panjangnya sudah. xpayah pakai baju ketat2. nanti xleh nafas time kuliah lak.

simple cam ni suda
M&W: gua perasan la kan, baik lelaki atau perempuan kedua2nya OBSESS nak pakai JAKET course masing2.. wei yg korang semangat nak pakai jaket tu knape. bukan lu sorang jer ade, 1 course ade. dan korang xpayah nak tunjuk yg korang coz ape, org Xnak TAU la.

paling penting adalah keselesaan, pakai biasa2 dah la, woit!! korang nak gi KELAS jer, pakai yg selesa dah la. xyah la nak dressup Gothic la, rock la, gadis2 gewwdick la.. ingat niat utama tu. gi kelas bukan tackle pakwe/awek. korang macam sorang clasmate skolah gua, Mr.H(bukan nama sebenar) DressUP macam nak gi MIDVALLEY, bila gua tanye nak gi mana " aku nak gi pasar jer, beli ayam"

KAH KAH KAH KAH

tapi gua nak kasi WARNING sama awek2, please jangan pakai macam ni.
takut NANTI GUA TERFOCUS kat korang pulak.. fap fap fap fap
____________________________v_________________________

Tips2 pilih rumah sewa (bagi student yg XNAK stay asrama or yg XLAYAK duk asrama)


seperti biase, gua tau korang yang 2nd year sem depan dah start TERCARI-CARI rumah sewa kan?? kan??? gua tau lu orang memang begitu.. lu olang nak duk asrama coz dekat tapi BONTOT korang sungguh MALAS ibarat mercury (mercury element yg sangat malas dlm kimia) untuk bergerak untuk melakukan aktivity kemasyarakatan di UNIVERSITY. akhirnya korang diTERAJANG keluar secara baik menjelang tahun 2. kah kah kah kah

TAKZIAH kpd yg TERPAKSA duk LUAR. PADAN MUKA!!!

ikhlas dari google
pada yang MEMANG NAK SANGAT2 duk luar (cam gua). taniah kerana korang dah layak digelar BACHELOR sebab korang dah duduk rumah bujang dan belajar hidup berdikari, bukan duduk kat asrama ikut perintah warden.

Asrama bukan best sangat pun kan?? asyik takde AIR jer.. than byk sgt Announcement yang menganggu masa tidur anda. GUA PAHAM. bilik kecik, slalu takde dan ROOMATE from HELL adalah faktor2 lu orang nak DOK LUAR. kah kah kah kah, tapi xpe gua ade tips utk korang.


  1. semakin dekat rumah sewa anda dengan U, semakin mahal sewa bulanan anda. YE rumah dekat ni best, tapi mampu ke korang nak bayar? Ramai2 duk dalam umah tu baru murah kan? tapi apekah kejadahnye 1 rumah dok 12orang? Xfamily la beb. Time cuti sem, kena bayar gak.. rugi beb. so, pilihlah rumah sewa yang jauh sikit.
  2. rumah sewa korang tu pastikan dalam kawasan perumahan yg kejiranan korang suka, Jangan salahkan jiran sebelah umah korang kalau anjing diorang MENYALAK tgh malam. kalau melayu tu, duk la area melayu, bleh kesurau bersama jiran-jiran ye dok?
  3. pastikan rumah korang berada di kawasan laluan Shuttle Bus university korang, ni faktor yang amat2 penting kalau korang xde transport.
  4. pada yg ada transport cam gua, pilih rumah yang dekat ngan petrol pum.  xpayah korang nak pening2 bajet minyak cukup ke tak sampai kuliah. rumah yg terlampau jauh dengan station minyak sangat2 RUGI, sebab korang akan buang minyak untuk ISI MINYAK. minyak mahal BEB
  5. pilih rumah yg DEKAT DENGAN KEDAI MAKAN, beb ini penting beb, time lapar jalan kaki jer gi restorant. gua paham BONTOT korang sungguh malas untuk ke dapur (ibarat mercury yg malas memanjat thermometer)
  6. rumah korang memang best kalau ade kedai Photostate dan kedai runcit berdekatan. Senang skit korang nak photostate NOTA KULIAH, tutorial, nak beli maggi, nak beli pen, condom coki-coki, test pad, dan sabun mandi.

p/s: kepada awek2, jangan pilih rumah sewa yang kawasan terpencil+sunyi, BAHAYA
p/sII: pada pakwe2, best wei kalau rumah yg agak terpencil, ade privacy.. kah kah kah fap fap fap fap
__________________~_________~________________________

2 comments:

Lazyfan said...

err, apa beza asasi & matrik?

Unknown said...

sangat rimas tgk org pakai tudung xkemas..konon2 ala HANATAJIMA or whatever la ejaan name die..rase nk tarik2.. :|

Citer hot top 5

Benda Best yg lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...